Wieprzowina po wietnamsku

Czas na specjały kuchni wietnamskiej, które na co dzień można dostać w popularnym "chińczyku" Chrupiąca wieprzowina w słodkim sosie karmelowym z ostrym posmakiem. Na prawdę polecam. Proste w przygotowaniu i niezwykle smaczne dla podniebienia.

Wieprzowina po wietnamsku
Wieprzowina po wietnamsku

  • 70 dag wieprzowiny na gulasz
  • 3/4 szklanki brązowego cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki sosu sojowego
  • 1/4 szklanki zimnej wody,
  • 1/4 szklanki gorącej wody,
  • 2 łyżki ostrej papryki
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • szczypiorek


Wieprzowinę kroimy na paseczki i marynujemy ok 15 min w sosie sojowym.

Sos karmelowy: Na patelni rozpuszczamy cukier trzcinowy z 1/4 szklanki zimnej wody. Gdy powstanie karmel wlewamy 1/4 szklanki gorącej wody i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. W trakcie mieszania powstaną bąbelki, jest to efekt tzn "small eruption". 

Do tak powstałego karmelu wrzucamy wieprzowinę wraz z sosem sojowym, oraz cebulę pokrojoną w piórka i czosnek w drobną kosteczkę. 

Przyprawiamy ostrą i słodką papryką i dusimy ok 40 min, do momentu, aż wieprzowina będzie miękka i chrupiąca. 

Wieprzowina po wietnamsku
Wieprzowina po wietnamsku

Wieprzowiną podajemy z ryżem i dekorujemy szczypiorkiem.

Smacznego!

4 komentarze :

  1. To jest za słodkie! Zepsulam tylko całe danie taka ilością cukru :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie że pyszne, bardzo bliskie oryginału. Ja tylko dodałam więcej sosu sojowego

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie za dużo cukru. Ja doostrzyłem i dodałem imbir

    OdpowiedzUsuń